Full kontroll med ny app

Helgeland Kraft har laget en ny app som ble lansert like etter sommeren. 
– Vi ønsker å være tilgjengelige der kundene våre er, og de er på mobil.


Det sier leder for bedriftssalg Lars-Andreas Østvik i Helgeland Kraft Strøm. 

– Våre strømkunder, både private- og bedriftskunder, har derfor fått et utvidet digitalt tilbud. Det er som å ha Min Side tilgjengelig, med stor grad av brukervennlighet, på mobil.

Full oversikt over kundeforholdet

Den nye appen kan lastes ned til Iphone eller Android via AppStore eller GooglePlay. Her får kundene full oversikt over kundeforhold og man kan enkelt endre strømprodukt om man ønsker å bytte mellom fastpris og spotpris.  I dag ønsker kundene å ha det enkelt og tilgjengelig.

– Vi har brukt vel ett år på utforming, teknisk utvikling og testkjøring av den nye appen. Vi har bygd opp appen selv for at den skal være mest mulig brukervennlig. Dette inkluderer måleravlesning frem til de automatiske målersystemene er tatt i bruk, man kan administrere ulike målere, endre strømavtale, ha oversikt over forbruk, fakturaoversikt og holde seg oppdatert på aktive kampanjer.

– Det vil også bli enklere for våre bedriftskunder. Systemet er registrert på kundens telefonnummer. Om en kunde både administrerer sitt private og bedriftens strømforbruk vil begge avtalene være tilgjengelige i appen, sier Østvik.  

Enklere for kunden

Helgeland Kraft har brukt tid og ressurser på å gjøre det enklere og bedre for sine kunder. De kan derfor tilby både effektvarsling og prisvarsling. Hver dag klokken 19.00 vet de hva neste dags strømpris kommer til å bli. Enkelte bedrifter møter utfordringer i forhold til lønnsom produksjon hvis strømprisene stiger. Derfor kan de motta en varsling om dette på forhånd. Man kan også få varsel om effektuttaket er unormalt for å unngå høy nettleie.

– Når alle AMS-målerne er på plass kommer det til å bli langt større fokus på effekt og nettleie, og ikke bare forbruk. Vi tror at appen kan gi innsikt i eget strømforbruk, og kanskje bidra til å redusere utgiftene.
Appen heter Helgeland Kraft Strøm.  

– Vi har foretatt markedsundersøkelser både i privat- og bedriftsmarkedet og har derfor et godt innblikk i hva kundene ønsker seg. De vil administrere kundeforholdet sitt selv, og det har vi gitt dem muligheter til å gjøre, der de er. Her får man alt i en app.

Er du strømkunde hos Helgeland Kraft kan du nå laste ned vår nye app!