Last ned vår strømapp

Finn smarte funksjoner i vår app

  • Faktura rett i appen
  • Strømpris i sanntid
  • Oversikt over forbruk og kostnad
  • Se ditt klimaavtrykk
  • Triks og sparetips

Les mer

 

Informasjon ikon

Informasjon om angrerett

Du har 14 dagers angrerett. Angrefristen utløper 14 dager etter inngåelse av avtalen. For å benytte angreretten må du underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen: for eksempel, i et brev sendt via telefax, brev eller epost. Les mer om angreretten og angrerettskjema her.

 

Informasjon ikon

Kredittvurdering

Alle som vil bli kunde hos oss, kredittvurderes via et kredittvurderingsbyrå som heter Bisnode. Ved kredittvurdering får man en score som vi bruker til å vurdere om du får bli kunde hos oss eller ikke. Når kredittsjekk er utført, vil du få et gjenpartsbrev i posten/Digipost med informasjon om kredittscore. Dersom du blir avvist vil du bli informert om dette direkte fra oss.

Har du reservert deg mot kredittsjekk, må reservasjonen fjernes hos Bisnode, før du kan legge inn ny bestilling. Når bestillingen er gjennomført kan du reservere deg igjen. Dersom du av andre grunner er avvist i kredittsjekken og mener det er feil kan du sende oss en e-post til kundesenter@helgelandkraft.no, så kan vi utføre en utvidet kredittsjekk.

 

Informasjon ikon

Opprinnelsesgaranti

For et grønnere valg kan du bestille tilleggsproduktet Vannkraft fra Helgeland, som er opprinnelsesgaranti på strømmen du kjøper. Les mer om Vannkraft fra Helgeland og opprinnelsesgarantier her.

Kredittvurdering ikon

Strømavtaler

Er du usikker på hvilken type strømavtale som passer best for deg, eller sliter du med å forstå forskjellen på de ulike avtalene vi tilbyr?

Les mer
Faktura ikon

Fakturagebyr

Vi fakturerer fortrinnsvis elektronisk. Dersom du ønsker papirfaktura tilkommer en kostnad på 6,- eks. mva.

Les mer
Faktura ikon

Sammenlign

Usikker på strømavtale? Sammenlign strømavtaler på Forbrukerrådets strømprisportal.

Les mer