Kontakt oss

Det er ikke alltid like lett å vite om man skal kontakte strøm- eller nettleverandøren sin når man lurer på noe. Vi har her forsøkt å samle noen typiske henvendelser og hvem du skal kontakte for å få hjelp til det du lurer på.

Som strømkunde hos Helgeland Kraft Strøm kan du få veiledning og hjelp fra vår kundeservice rundt spørsmål som angår:

  • Bestilling eller oppsigelse av strøm
  • Strømprodukter
  • Faktura
  • Melde flytting
  • Oppdatering av kundeopplysninger 

Ønsker du å besøke oss?
Ring kundeservice på telefon 751 00 700, så finner vi et tidspunkt som passer.

I andre tilfeller må du kontakte ditt nettselskap. Dette gjelder henvendelser eller spørsmål rundt:

  • Strømbrudd
  • Strømmåleren og alt som hører med den
  • Gravemelding/kabelpåvisning
  • Nytilknytning
  • Kompensasjon ved strømstans
  • Melde fra om observasjoner som for eksempel trær eller gjenstander nær linjer, skadede stolper eller lignende.
  • Det lokale eltilsyn(DLE)

Er du usikker på hvem som er ditt nettselskap? Sjekk side to på fakturaen, eller se på dette kartet