Våre tjenester er under oppgradering

Min Side, målertelefonen og appen er dessverre ikke tilgjengelig i morgen onsdag 20. juni.  

Vi beklager dersom dette fører til ulemper for deg. 

Helgeland Kraft i TV-ruta

Med gode seertall på kombinert har tusenvis av nordmenn fått Helgeland Kraft inn i TV-stua. Økt synlighet har gitt utslag da flere velger Helgeland Kraft som strømleverandør. 


Med økt konkurranse og lavere marginer i kraftbransjen, tok Helgeland Kraft i 2012 et strategisk valg om også å satse på markedet utenfor Helgeland. En del av markedsstrategien var å gjøre ny logo og merkenavn kjent for å skape et eksternt omdømme.

– Vi var avhengige av å ha en samarbeidspartner som kunne bidra til å bygge VÅR merkevare og omdømme utenfor Helgeland, som også sto til våre verdier. Vi hadde en bred gjennomgang av potensielle aktører og valget falt på Skiforbundet og kombinert som hadde et spennende lag på gang. Kombinertsporten har lange tradisjoner i Norge, men må kjempe om oppmerksomheten på lik linje som langrenn og hopp, gjennom å vise resultater. Sånn sett er Helgeland Kraft relativt lik kombinert, sier bedriftsrådgiver i Helgeland Kraft, Lars-Andreas Østvik.

Har økt kundemassen

I avtalen med Norges Skiforbund, Kombinert, måles all eksponering i kroner og øre. Det blir satt en verdi på eksponeringen i alle typer medier som TV, aviser, nett og lignende, og de får mange ganger igjen for investert beløp.

De har også fått veldig mange positive tilbakemeldinger fra folk på Helgeland, som er stolte over å se helgelandsnavnet på TV.

– Det at vi har Helgeland i navnet, gjør at nasjonal eksponering har verdi for hele Helgeland og vi må tørre å være stolte av å vises på den nasjonale arena. Vi har også fått flere kunder utenfor Helgeland, som har vært et mål for denne satsning.

Gode seertall

Kombinertlandslaget er den eneste samarbeidspartneren utenfor helgelandskommunene.

– Vi har brukt kombinertlandslaget aktivt i vår markedsføring. Det er en kommersiell avtale på lik linje med betalt reklameplass i for eksempel avis. Det går derfor ikke utover vår lokale aktivitet, spesielt sponsing.

I fjor ga arenareklamen en eksponeringsverdi på over seks millioner kroner. Kombinert har veldig gode seertall og har enkelte helger over 600.000 seere per renn.

– I år er det VM i Lathi, noe som gir oss ekstra god eksponering grunnet stor mediadekning. Kombinertlandslaget har i tillegg et veldig spennende prosjekt på gang under VM utover det sportslige som vil bli lagt merke til og som bidrar til en veldig god sak. Så håper vi selvsagt på mange medaljer i årets VM.