Våre tjenester er under oppgradering

Min Side, målertelefonen og appen er dessverre ikke tilgjengelig i morgen onsdag 20. juni.  

Vi beklager dersom dette fører til ulemper for deg. 

– Det er musikken jeg skal satse på

Helgeland Kraft sponser talentfulle artister fra distriktet under årets Smeltedigelen-festival. En av dem er sangfuglen Ane Meisfjord (15).

Sammen med talentutvikler Håkon Skog Erlandsen spiller hun inn en låt som hun har skrevet og fremført.

– Jeg var vel 3-4 år da jeg begynte å synge og spilte piano da jeg var seks år. Da jeg var åtte år begynte jeg på Kulturskolen hvor jeg fremdeles er med, sier Meisfjord.
I år vant hun UKMs regionmønstring. Nå gleder hun seg til å få stå på scenen på selveste åpningskvelden onsdag 19. oktober. 

– Dette er en viktig mulighet for oss som bor her og som ønsker å satse på musikk. Det er veldig viktig for oss å få vise hva vi har jobbet opp mot. Håkon er veldig streng. Hvis jeg ikke leverer så får jeg høre det. Men, han er også veldig flink og veldig snill. Jeg må bare tåle det. Det er musikken jeg skal satse på, sier Meisfjord bestemt.

Vil tilrettelegge

– Nå skal vi diske opp en scene i Black Boxen for unge musikere, sier Skog Erlandsen.
Det er per dags dato seks talenter som skal være med.

– Min plan er å hyre et profesjonelt band slik at sangerne får gode forhold. Dette er ikke noe gratisforum hvor alle som vil kan være med. Jeg er kritisk og vil gjerne vise at det vi driver med er seriøst. De som er engasjert med meg, de må jobbe, sier Skog Erlandsen.
Han ønsker å legge til rette for unge talenter som vurderer musikk som profesjon og vil gjerne lage et forum for musikere på Helgeland.

– Vi er helt avhengige av sponsormidler og jeg håper Helgeland Kraft ser på dette som en investering. Sponsormidlene fungerer som en katalysator for å få noe til å skje. Vi vil selvsagt gi noe tilbake, og jeg håper at vi begge kan se en langsiktig gevinst av dette.

Favner bredden

Helgeland Kraft velger ulike mottakere av sponsormidler hvert år, og er opptatt av å favne bredden.  

– Vår hovedsatsing er idrett og kultur. Tiltak som gjelder barn og unge prioriteres og derfor har vi sponset arrangementet, sier merkevareleder Ann-Helen Baadstrand og legger til.

– Helgeland Kraft er eid av 14 kommuner på Helgeland. Hvis vi kan bidra til å skape aktivitet og trivsel i våre eierkommuner, da er det en god investering.