Vi har lansert ny app!

Vi anbefaler alle våre strømkunder å laste ned våre nye app - få full oversikt over forbruket ditt

Har du allerede lastet ned appen? Husk å oppdatere denne dersom telefonen din ikke gjør det automatisk.

Ny bruker

Vi har lansert en helt ny app som er koblet sammen med minside. Det betyr at man kan bruke samme innlogging begge plasser. Første gang man logger inn i den nye appen eller minside må man opprette en helt ny bruker. Dette må man gjøre selv om man hadde en bruker i den gamle appen.

Den nye brukeren vil ikke være et nytt kundeforhold, men en ny pålogging. 

Hvorfor vi lanserer ny app

På grunn av krav fra myndighetene om et funksjonelt skille mellom nettselskap og strømselskap i Norge ble Helgeland Kraft nødt til å gjøre noen endringer. En av disse endringene er at nettselskapet vårt har endret navn til Linea. En annen er at Linea og Helgeland Kraft Strøm ikke kunne ha samme kundedatabase, og vi måtte derfor lage en ny fra bunnen av. I den sammenheng måtte vi lage en helt ny app og minside.

På bakgrunn av dette vil man blant annet ikke kunne se faktura vi har sendt ut før desember 2020 i appen. Skulle du ha behov for en oversikt over tidligere faktura kan man sende oss en e-post til bestilling@helgelandkraft.no.

Hva får du i den nye appen?

I den nye appen vil du kunne se forbruk, fremtidige faktura, målepunkter og strømavtaler. Du kan i tillegg endre personlig informasjon og søke om betalingsutsettelse. I fremtiden vil man også kunne endre strømavtalene direkte via appen og følge med på strømpriser.

Har du problemer med appen?